Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky internetového obchodu VE-ŽA TRUCK autodíly spol. s.r.o.
(dále jen „VOP“)
-
ÚVOD
-
VOP
Tyto VOP upravují právní vztahy založené mezi společností VE-ŽA TRUCK autodíly spol. s.r.o., se sídlem Krnovská 2864/75e, Opava – Předměstí, PSČ 746 01, IČ 26857197, zapsané v obchodním rejstříku vedeném krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka50546 (dále jen „Prodávající“) na jedné straně a Spotřebitelem či Podnikatelem na straně druhé (dále jen „Kupující“), a to na základě kupní smlouvy, jejímž předmětem je prodej náhradních dílůk vozidlům, souvisejícího příslušenství, nebo jiného zboží nabízeného Prodávajícím k prodeji(dále jen „Zboží“ a „Smlouva“) prostřednictvím internetového obchodu umístěného na internetové adrese http://www.vezatruck.cz/ (dále jen „Obchod“).
-
Další právní předpisy
Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před zněním VOP.
Právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím výslovně neupravené těmito VOP nebo Smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku, případně také Zákonem o ochraně spotřebitele, Zákonem o ochraně osobních údajů, Zákonem o dani z přidané hodnoty a souvisejícími předpisy.
-
Definice a interpretace
Níže uvedené pojmy budou mít v těchto VOP následující význam:
„Cena“ znamená kupní cenu Zboží;
„Kupující“ znamená osobu, která uzavřela s Prodávajícím Smlouvu;
„Náklady“znamená náklady spojené s balením a dodáním Zboží Kupujícímu;
„Občanský zákoník“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění;
„Obchod“ má význam uvedený v čl. 1.1.;
„Objednávka“ má význam uvedený v čl. 2.1.;
„Oznámení“ má význam uvedený v čl. 3.6.;
„Podnikatel“ znamená osobu, která není Spotřebitelem, a to zejména ty osoby, které při uzavírání Smlouvy, pokud její předmět souvisí s vlastní obchodní, výrobní, nebo obdobnou činností této osoby, a při jiném jednání s Prodávajícím, vykonává na vlastní účet a odpovědnostvýdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem, se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, popřípadě osobu, která tak činí jménem nebo na účet takové osoby;
„Potvrzení“ má význam uvedený v čl. 2.1.;
„Prodávající“ znamená osobu uvedenou v čl. 1.1;
„Provozovna“ má význam dle čl. 2.4.;
„Reklamace“ má význam uvedený v čl. 3.6.;
„Reklamační řád“znamená článek 3 těchto VOP
„Smlouva“ má význam v čl. 1.1.;
„Smluvní strana“ znamená v závislosti na kontextu osobu Prodávajícího, Spotřebitele, Podnikatele;
„Spotřebitel“ znamená fyzickou osobu, která při uzavírání a plnění Smlouvy a jiném jednání s Provozovatelem jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání;
„VOP“ znamená tyto všeobecné obchodní podmínky;
„Zájemce“ znamená Spotřebitele či Podnikatele, kteří mají zájem uzavřít Smlouvu;
„Zákon o ochraně spotřebitele“ znamená zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění;
„Zákon o ochraně osobních údajů“ znamená zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění;
„Zboží“má význam v čl. 1.1.;
V závislosti na kontextu, definice obsažené výše a také jakékoliv další výrazy v jednotném čísle zahrnují i číslo množné a rod mužský zahrnuje i rod ženský, a naopak, a použijí se obdobně pro jednotná i množná čísla definovaných pojmů.
-
SMLOUVA
-
Uzavření smlouvy
Uzavřením Smlouvy se Prodávající zavazuje zakoupenéZbožíodevzdat a umožnit nabýt vlastnické právoke Zboží Kupujícímu a Kupující se zavazuje zakoupené Zboží převzít a zaplatit za něj sjednanou Cenu, to vše v souladu se zněním těchto VOP.
Smlouva je uzavřena na základě objednávky Zboží provedené Zájemcem prostřednictvím Obchodu (dále jen „Objednávka“) a potvrzení této Objednávky ze strany Prodávajícího na adresu elektronické pošty Zájemce uvedenou v Objednávce (dále jen „Potvrzení“) nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne provedení Objednávky. V případě, že Potvrzení nebude ve výše uvedené lhůtě doručeno Zájemci, Smlouva nebyla uzavřena.
Nad rámec výše uvedeného Prodávající potvrdí neprodleně na adresu elektronické pošty Zájemce uvedenou v Objednávce samotné doručení Objednávky Prodávajícímu. Za účelem vyloučení pochybností Prodávající výslovně stanoví, že potvrzení doručení Objednávky není Potvrzením a nedochází na jeho základě k uzavření Smlouvy.
Smlouva je uzavřena okamžikem doručení Potvrzení způsobem uvedeným v předchozím odstavci. Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Za účelem vyloučení pochybností Prodávající výslovně stanoví, že veškeré nabídky prodeje Zboží umístěné ve webovém rozhraní Obchodu jsou nezávazné a Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu, resp. odeslat Potvrzení, ohledně požadovaného Zboží.
Smlouva, tj. Objednávkaa Potvrzení, je Prodávajícím archivována a na základě žádosti Kupujícího je možné ji Kupujícímu poskytnout opětovným zasláním na adresu elektronické pošty Kupujícího uvedenou v Objednávce.
-
Objednávka a potvrzení
Objednávku je možné provést prostřednictvím objednávkového formuláře umístěného na webových stránkách Obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména identifikační a fakturační údaje Zájemce, adresu elektronické pošty a telefonní číslo Zájemce, specifikaci objednávaného Zboží, dále údaj o požadovaném způsobu úhrady Ceny a Nákladů, způsobu dodání a místě doručení objednávaného Zboží, případném uplatnění slevového kódu a také informaci o výši Nákladů.
Až do okamžiku odeslání Potvrzení je Zájemce oprávněn veškeré údaje uvedené v Objednávce s využitím elektronické adresy nebo telefonního čísla Zájemce uvedených v Objednávce, případně jakýmkoliv jiným způsobem umožňujícím jednoznačnou identifikaci Zájemce, měnit, případně vzít Objednávku zpět, a to zasláním požadavku změny/zpětvzetí Objednávky na adresu elektronické pošty Prodávajícího v kontaktních údajích uvedených na internetových stránkách Obchodu.
-
Výše Ceny a Nákladů
Webové rozhraní Obchodu obsahuje aktuální Ceny Zboží. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty a Ceny tak jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, pokud není výslovně stanoveno jinak.
Informace o jednotlivémZboží a Cena zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou uvedeny na webových stránkách Obchodu. Z hlediska Smlouvy je rozhodující Cena aktuální v okamžiku odeslání Objednávky.
Webové rozhraní Obchodu obsahuje také informace o Nákladech, jejichž výše je Prodávajícím stanovena s ohledem na sazebníky poplatků příslušných doručovacích společností. Výše Nákladů uvedená ve webovém rozhraní Obchodu se vztahuje pouze na případy, kdy jsou Produkty doručovány v rámci území České republiky. V ostatních případech bude výše Nákladů stanovena Prodávajícím individuálně v návaznosti na sazebníky příslušných doručovacích společností pro doručování do zahraničí.
-
Způsob dodání a úhrady Produktů
Kupující je oprávněn si v rámci Objednávky zvolit
- zda budou Cena a Náklady uhrazeny v hotovosti, převodem na účet Provozovatele, či prostřednictvím online platby;
- zda má být Zboží zakoupené Prodávajícím doručeno do místa určeného Zájemcem, nebo zda má být připraveno k vyzvednutí v provozovně Provozovatele na adrese Krnovská 2864/746 01 Opava (dále jen „Provozovna“).
Cena je splatná
- při převzetí Zboží k rukám doručovatele Zboží, pokud bylo zakoupené Zboží na základě požadavku Kupujícího zasláno tzv. na dobírku;
- při převzetí Zboží k rukám Prodávajícího, pokud bylo zakoupené Zboží na základě požadavku Kupujícího připraveny k vyzvednutí v provozovně Prodávajícího;
- v ostatních případech do pěti (5) dnů ode dne uzavření Smlouvy na účet Prodávajícího uvedený v Potvrzení.
Společně s Cenou je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu také Náklady.
Jestliže Zájemce v rámci Objednávky zvolí platbu převodem na účet Prodávajícího nebo kartou, je oprávněn uhradit Cenu a Náklady převodem na účet uvedený v závěrečné rekapitulaci Objednávky, případně prostřednictvím online platby již v okamžiku odeslání Objednávky. V případě neuzavření Smlouvy ve lhůtě stanovené pro doručení Potvrzení bude taková platba Zájemci Prodávajícím bez zbytečného odkladu vrácena.
Zakoupené Zboží bude Prodávajícím v návaznosti na volbu způsobu doručení uvedenou v Objednávce bez zbytečného odkladu po uzavření Smlouvy, a v případech podle tohoto čl. 2.4. písm. c) výše také po připsání Ceny a Nákladů na účet Prodávajícího,
- odesláno na adresu určenou v Objednávce společně s příslušným dodacím listem;
- připraveno k vyzvednutí v Provozovně, tuto skutečnost Prodávající Kupujícímu oznámí prostřednictvím adresy elektronické pošty nebo telefonního čísla Zájemce uvedených v Objednávce.
Součástí dodávky je vždy daňový doklad – faktura, která obsahuje celkovou výši Ceny a Nákladů, a také údaj o jejich splatnosti, pokud nebude odeslán již v rámci Potvrzení.
-
Odstoupení od smlouvy
Prodávající má právo od Smlouvy odstoupitkromě důvodů stanovených v Občanském zákoníku také z důvodů ležících na straně třetích osob, se kterými při provozu Obchodu spolupracuje (např. z technických důvodů, nedostupnosti zboží atd.), nebo pokud byla Smlouva uzavřena s touto chybnou Cenou v důsledku technické chyby v interním informačním systému při zpracování dat o Cenách.
Kupující má právo odstoupit od Smlouvy v případech stanovených Občanským zákoníkem, pokud tyto VOP nestanoví jinak. Odstoupení od Smlouvy z důvodů odpovědnosti za vady Zboží upravují tyto VOP v čl. 3.8.
Spotřebitel má právo odstoupit od Smlouvy ohledně Zboží, které nebylo před jejich dodáním upraveno podle přání Spotřebitele nebo pro jeho osobu, do čtrnácti (14) dnů od dodání tohoto Zboží.
Odstoupit od Smlouvy lze s využitím elektronické adresy Spotřebitele uvedené v Objednávce, nebo jakýmkoliv jiným způsobem umožňujícím jednoznačnou identifikaci Spotřebitele, doručením odstoupení na adresu uvedenou v kontaktních údajích Prodávajícího na internetových stránkách Obchodu, a to i bez uvedení důvodu a také bez jakékoliv sankce. Při odstoupení od Smlouvy postupem uvedeným v předchozím odstavci lze využít také formulář pro odstoupení od Smlouvy umístěný na webových stránkách Obchodu v záložce [BUDE DOPLNĚNO]. Prodávající potvrdí Spotřebiteli na jeho elektronickou adresu uvedenou v Objednávce, přijetí odstoupení Spotřebitele bez zbytečného odkladu po jeho doručení Prodávajícímu.
Využije-li Spotřebitel právo na odstoupení od Smlouvy podle předchozích odstavců, považuje se stanovená lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud Spotřebitel odešle v jejím průběhu Prodávajícímu oznámení, že od Smlouvy odstupuje.
Spotřebitel je v případě odstoupení od Smlouvy povinen Prodávajícímu navrátit zakoupené Zboží, na které se odstoupení od Smlouvy vztahuje, a Prodávající je povinen vrátit Spotřebiteli Cenu tohoto Zboží včetně Nákladů odpovídajících nejlevnějšímu způsobu dodání Zboží nabízeného Prodávajícím v době uzavření Smlouvy, to vše nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne doručení odstoupení Prodávajícímu. Prodávající není povinen vrátit Spotřebiteli tyto prostředky dříve, než mu bude doručeno příslušné Zboží nebo Spotřebitel prokáže jejich odeslání Prodávajícímu. Spotřebitel v případě odstoupení od Smlouvy nese náklady spojené s navrácením ZbožíProdávajícímu.
Spotřebitel odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty Zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
Po uplynutí lhůt pro odstoupení od Smlouvy uvedených výše je Spotřebitel oprávněn odstoupit od Smlouvy pouze v případech stanovených Občanským zákoníkem nebo upravených těmito VOP.
-
REKLAMAČNÍ ŘÁD
-
Odpovědnost Prodávajícího za vady Zboží
Tento reklamační řád se vztahuje na veškeré Zboží zakoupené Kupujícím na základě Smlouvy.
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zakoupené Zboží je Kupujícímu doručeno v objednaném množství, a v době doručení má jakost, provedení, a další vlastnosti specifikované ve Smlouvě, případně na webových stránkách Prodávajícího, vyhovuje ostatním požadavkům právních předpisů, a je ho možné použít v souladu s účelem Smlouvy.
Jestliže Zboží nesplňuje výše uvedené požadavky, má vady. Za vadu Zboží se považuje i dodání jiného Zboží nebo vady v dokladech nutných pro užívání Zboží.
Plyne-li z prohlášení Prodávajícího, nebo z příslušného předávacího protokolu/dodacího listu, že Prodávající dodal menší než objednané množství Zboží, nevztahuje se na toto chybějící Zboží tento Reklamační řád.
-
Omezení odpovědnosti Prodávajícího za vady Zboží
Prodávající neodpovídá za vady Zboží způsobené v důsledku nevhodného užití Zboží (např. nesprávné zacházení se Zbožím, neodborná montáž, neodborná obsluha, či nepříznivé vlivy prostředí, kterým je Zboží vystaveno), nebo jinak způsobené Kupujícím či třetí osobou, případně vnější událostí, ani za opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
Prodávající rovněž neodpovídá za vady (včetně míry obvyklého opotřebení Zboží v okamžiku uzavření Smlouvy),v důsledku kterých byla sjednána nižší Cena, nebo jedná-li se o vadu, kterou musel Kupující s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření Smlouvy.
Prodávající dále neodpovídá za vady Zboží, vyplývá-li to z povahy věci.
-
Vadné plnění Prodávajícího
Jestliže má Zboží odevzdané Kupujícímu na základě Smlouvy vady
- existující již při odevzdání Kupujícímu, a to i když se projeví později, přičemž vady Zboží zakoupeného Spotřebitelem, které se projeví během šesti měsíců ode dne jeho převzetí, se považují za vady existující již při odevzdání Zboží, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak; nebo
- vzniklé později než při odevzdání Zboží Kupujícímu, a vznik těchto vad způsobil Prodávající porušením své povinnosti; nebo
- vzniklé v záruční době sjednané ve Smlouvě nebo stanovené zákonem;
má Kupující, za předpokladu jejich řádného oznámení a uplatnění, následující práva z vadného plnění Prodávajícího.
-
Práva Spotřebitele z vadného plnění
-
Podstatné porušení Smlouvy
Představuje-li výskyt vady Zboží podstatné porušení Smlouvy, má Spotřebitel dle své volby právo na
- odstranění vady
- dodáním nového Zboží nebo jeho části, pokud se vada týká pouze této části, bez vady, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené; nebo
- dodáním chybějícího Zboží nebo jeho části; nebo
- opravou Zboží;
pokud se jedná o vadu odstranitelnou; nebo
- přiměřenou slevu z Ceny; nebo
- odstoupení od Smlouvy.
Nezvolí-li si Spotřebitel své právo včas v souladu s čl. 3.6, má pouze práva odpovídající nepodstatnému porušení Smlouvy uvedená níže.
-
Nepodstatné porušení Smlouvy
Představuje-li výskyt vady nepodstatné porušení Smlouvy, má Spotřebitel dle své volby právo na
- odstranění vady,
- dodáním nového Zboží bez vady
- pokud tento postup není vzhledem k povaze vady nepřiměřený;
- nebo jestliže se jedná o vadu odstranitelnou, a nelze Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad;
- pokud se vada týká pouze části Zboží, má Spotřebitel právo pouze na dodání této bezvadné části;
- opravu Zboží, pokud se jedná o vadu odstranitelnou; nebo
v případě, že se jedná o vadu neodstranitelnou, pro kterou nelze Zboží řádně užívat, nebo vadu odstranitelnou, jestliže nelze Zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, a také v případě, kdy není odstranění vady dodáním nového Zboží nebo jeho části možné nebo přiměřené, a současně není-li to neúměrné vzhledem k povaze vady, zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, může Spotřebitel
- odstoupit od Smlouvy; nebo
neuplatnil-li Spotřebitel právo na odstranění vady a neodstoupil-li od Smlouvy;
- požadovat přiměřenou slevu z Ceny.
Právo požadovat přiměřenou slevu z Ceny má Spotřebitel i v případě, že Prodávající nemůže vadu odstranit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době, nebo že by zjednání nápravy Spotřebiteli působilo značné obtíže. Dokud Spotřebitel neuplatní právo na slevu z Ceny nebo neodstoupí od Smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit, pokud Spotřebitel nezvolil způsob odstranění vady, podle své volby opravou Zboží nebo dodáním nového Zboží; volba nesmí Spotřebiteli způsobit nepřiměřené náklady.
-
Práva Podnikatele z vadného plnění
Jestliže má Zboží doručené Podnikateli na základě Smlouvy vady
- existující již při převzetí Podnikatelem, a to i když se projeví později;
- vzniklé později než při převzetí Zboží Podnikatelem, a vznik těchto vad způsobil Prodávající porušením své povinnosti; nebo
- vzniklé v záruční době sjednané ve Smlouvě;
má Podnikatel právo na
- odstranění vady, a to dle volby Prodávajícího
- dodáním chybějícího Zboží nebo jeho části; nebo
- opravou Zboží nebo jeho části; nebo
- výměnou Zboží nebo jeho části, pokud se nejedná o vadu opravitelnou;
a v případě, že se bude jednat o vadu neodstranitelnou,
- na odstoupení od smlouvy.
-
Uplatnění Reklamace
Kupující prohlédne zakoupené Zboží co nejdříve po jeho doručení a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. Jestliže Kupující zjistí vadu Zboží, oznámí to bez zbytečného odkladu Prodávajícímu a Zboží Prodávajícímu v náležitém stavu předá, nebo je podle pokynů Prodávajícího uschová, nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána.
Případné vady je Kupující povinen oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději do šesti (6) měsíců ode dne doručení Zboží, a v případě, že se jedná o vadu krytou zárukou, nejpozději do uplynutí záruční doby. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zakoupeného Zboží v době do 24 měsíců od převzetí.
Jedná-li se o skryté vady, Kupující je oprávněn oznámit vady Zboží bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou (2) let ode dne doručení Zboží.
Neoznámí-li Kupující vadu Zboží včas, pozbývá právo odstoupit od Smlouvy. Jiná práva z vad v takovém případě soud k námitce Prodávajícího rovněž nepřizná.
Kupující oznámí vady Zboží a uplatní zvolené právo z vadného plnění vniklé dle čl. 3.4. nebo dle čl. 3.5., oznámením zaslaným na emailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, případně na webových stránkách Prodávajícího, a odeslaným z emailové adresy Kupujícího uvedené v Objednávce, nebo písemným oznámením odeslaným na adresu sídla či Provozovny Prodávajícího nebo předaným k rukám Prodávajícího, případně jakýmkoliv jiným způsobem, který Prodávajícímu umožní nepochybnou identifikaci Kupujícího (dále jen „Oznámení“).
V Oznámení Kupující označí zjištěnou vadu nebo přesně popíše, jak se vada projevuje, a uvede nárok, který vůči Prodávajícímu uplatňuje, případně alternativně několik nároků za sebou (např. pro případ, že se ukáže, že vadu nelze odstranit, nebo nedojde k dohodě o výši poskytnuté slevy). K Oznámení Kupující přiloží také doklad o zakoupení předmětného Zboží u Prodávajícího. Právo z vadného plnění je možné uplatnit samostatným Oznámením nejpozději bez zbytečného odkladu po doručení Oznámení, které volbu příslušného práva z vadného plnění neobsahovalo.
Prodávající je povinen přijmout Oznámení v jeho sídle a v Provozovně. Za den oznámení vady a uplatnění nároku (dále jen „Reklamace“) se považuje den, kdy došlo ke splnění následujících podmínek (i) doručení Oznámení obsahujícího zejména popis vady a volbu nároku Prodávajícímu a (ii) předání Zboží Prodávajícímu v jeho provozovně/sídle, nebo jeho jiné zpřístupnění Prodávajícímu podle jeho pokynů tak, aby oznámená vada mohla být přezkoumána, a (iii) předložení dokladu o zakoupení Zboží u Prodávajícího.
Nároky uvedené v Oznámení z důvodu téže vady může Kupující měnit pouze se souhlasem Prodávajícího, nebo pokud žádal opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná, jakož i v dalších případech a za podmínek stanovených ve Smlouvě nebo v tomto Reklamačním řádu.
V případě, že Prodávající v návaznosti na uplatnění nároku Spotřebitele neodstraní oznámené vady v přiměřené lhůtě, popř. včas, či oznámí-li Spotřebiteli že vady neodstraní, může Spotřebitel místo odstranění vady požadovat přiměřenou slevu z Ceny, nebo odstoupit od Smlouvy. Ustanovení tohoto článku platí obdobně rovněž pro postup při uplatnění těchto nároků.
Spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním nároků podle čl. 3.4. nebo 3.5., pokud tyto náklady uvede v Oznámení nebo jiným způsobem oznámí Prodávajícímu ve lhůtě pro uplatnění nároků.
-
Vyřízení Reklamace
Prodávající vydá Spotřebiteli vhodným způsobem (s ohledem na formu Oznámení) písemné potvrzení obsahující údaje o tom, kdy Spotřebitel své nároky uplatnil, co je obsahem Reklamace a jaký způsob vyřízení Reklamace Spotřebitel požaduje. Prodávající je povinen vydat Spotřebiteli na jeho žádost také písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění.
Prodávající rozhodne o Reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů ode dne jejího uplatnění. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace musí být vyřízena a písemné potvrzení obsahující údaje o datu a způsobu vyřízení Reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně odůvodnění zamítnutí Reklamace, a další vhodné dodatečné informace (např. kdy a kde je Zboží připraveno k vyzvednutí apod.) musí být Spotřebiteli doručeny bez zbytečného odkladu a nejpozději ve lhůtě třiceti (30) dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud není dohodnuta lhůta delší.
V případě, že reklamace nebude v této lhůtě Prodávajícím vyřízena, vznikají Spotřebiteli stejné nároky, jako by se jednalo o podstatné porušení Smlouvy.
V případě, že je právo na odstranění vady uplatněno Podnikatelem a neodstraní-li Prodávající vady Zboží v přiměřené lhůtě (při zohlednění doby, po kterou vadu posuzuje příslušný dodavatel Zboží), která nebude kratší než třicet (30) dnů ode dne uplatnění Reklamace, může Podnikatel oznámit Prodávajícímu, že hodlá odstoupit od Smlouvy a současně poskytnout Prodávajícímu přiměřenou dodatečnou lhůtu k odstranění vad uvedených v Oznámení, která nesmí být kratší než lhůta určená příslušným dodavatelem Prodávajícího k provedení opravy, pokud byla Kupujícímu oznámena. Pokud Prodávající neodstraní vady ani v této dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady Zboží neodstraní, může Podnikatel odstoupit od Smlouvy.
-
INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE
Mimo jiné prostřednictvím tohoto článku VOP Prodávající plní svou informační povinnost vůči Spotřebiteli vyplývající z ust. § 1811, § 1820 a § 1826 Občanského zákoníku a také Zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel je s jakoukoliv svou stížností na postup Prodávajícího oprávněn obrátit se na orgán dohledu, kterým je Česká obchodní inspekce.
Vznikne-li mezi Prodávajícím a Spotřebitelem v souvislosti se Smlouvou spor, je Spotřebitel oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci, sídlem Štěpánská 15, Praha 2, internetová adresa www.coi.cz a https://adr.coi.cz/cs, jako na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Veškeré podrobnosti k možnosti mimosoudního řešení sporů jsou uvedeny na internetových stránkách České obchodní inspekce.
Totožnost a adresa Prodávajícíhojsou uvedeny v čl. 1.1. těchto VOP. Adresa pro doručování elektronické pošty, telefonní číslo Prodávajícího, případně také další kontaktní údaje, stejně jako popis Zboží, výše Ceny, daní a poplatkůjsou uvedeny v Obchodě. Náklady a možné způsoby platby a dodání Zboží jsou uvedeny v Obchodě v souladu s čl. 2.3. a 2.4 VOP. Údaje o právech vznikajících z vadného plnění, ze záruky a další podmínky pro uplatňování těchto práv jsou obsaženy v čl. 3 těchto VOP. Podmínky pro využití práva na odstoupení od Smlouvy, lhůty a postupy pro uplatnění tohoto práva, jakož i veškeré související informace, včetně informací o tom, kde lze nalézt formulář pro odstoupení od Smlouvy, jsou uvedeny v čl. 2.5. VOP.
-
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. V případě, že vznikne potřeba překladu textu Smlouvy pro kupujícího, ve sporu o výklad pojmů platí výklad v českém jazyce.
Tyto všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1.9.2018, přičemž jsou k dispozici v sídle a Provozovně Prodávajícího nebo elektronicky na http://www.vezatruck.cz/.